Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży
Terapia dzieci i młodzieży to proces, polegający na serii spotkań z terapeutą, którego celem wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju emocjonalnym, społecznym i poznawczym, pomaganie w radzeniu sobie z trudnościami szkolnymi oraz emocjonalnymi oraz wzmacnianie umiejętności radzenia sobie w trudnych relacjach z rówieśnikami i rodziną. Terapia wpływa na poprawę samopoczucia oraz dobrostanu psychicznego, a także przywraca wiarę we własne możliwości oraz buduje pozytywny obraz własnej osoby, co w dorosłym życiu przekłada się na wysokie poczucie własnej wartości.
Pomagamy dzieciom i młodzieży dobrze nazywać własne uczucia i emocje,
dzięki czemu wpływamy na ich jakość odbierania rzeczywistości.
Różnicujemy perspektywy i pokazujemy, jak bardzo wszyscy się od siebie różnimy.
Uczymy dobrej komunikacji i rozwiązywania problemów.
Terapia psychologiczna pomaga dzieciom:
- neuroróżnorodnym (ASD, ADHD, AuDHD, ZA),
- doświadczających lęków oraz obniżonego nastroju,
- w kryzysowych sytuacjach, takich jak śmierć bliskiej osoby, czy rozstanie rodziców,
- z obniżoną motywację wewnętrzną, cechujących się prokrastynacją,
- uzależnionych od ekranu i mediów społecznościowych,
- z niskim poczuciem własnej wartości,
- z brakiem wiary we własne możliwości,
- wycofanym społecznie.
Jak wygląda sesja terapeutyczna?
Spotkania najczęściej odbywają się o stałej porze raz w tygodniu i trwają 50 minut (terapia psychologiczna) lub 60 minut (terapia pedagogiczna).
Praca terapeuty z dzieckiem jest procesem, w który choć bezpośrednio w spotkaniach rodzice nie biorą udziału, to jednak w cały proces terapeutyczny są silnie zaangażowani: od rodziców jest zbierany wywiad na temat dziecka i jego funkcjonowania, cyklicznie odbywają się konsultacje rodziców z terapeutą, otrzymują oni wskazówki wychowawcze oraz wspierają dziecko w całym procesie.
Terapia psychologiczna / psychoedukacja dzieci może trwać od kilku / kilkunastu tygodni do kilku lat. Wszystko zależy od indywidualnych cech dziecka, problemów z jakimi się zmaga oraz stopnia ich nasilenia. Jest to bardzo indywidualna kwestia i na samym początku terapii często trudno określić jest jej dokładną długość.
Pierwsza wizyta
Pierwsza wizyta ma formę konsultacji z rodzicem / rodzicami bądź opiekunem dziecka, podczas której psycholog ma szansę zapoznać się z sytuacją rodzinną dziecka z perspektywy rodzica. Zbierany jest wówczas krótki wywiad. W PP iNSE wyznajemy zasadę “o Dzieciach nie przy Dzieciach”, w związku z czym Dziecko nie powinno brać udziału w pierwszym spotkaniu.
W Pracowni Psychologicznej iNSE prowadzimy
nie tylko terapię psychologiczną i pedagogiczną,
ale również arteterapię oraz treningi grupowe (TUS i TZA).
Chcesz umówić dziecko na terapię? Potrzebujemy w pierwszej kolejności spotkać się bez dziecka, na konsultacji dla rodziców.
Nie rozumiesz zachowania Twojego dziecka? Chcesz skonsultować jego rozwój? Przechodzisz właśnie przez kryzys? Potrzebujesz wsparcia?
Nie będziemy Ciebie oceniać. Chcemy Ciebie usłyszeć i zrozumieć.
Jesteśmy po to, by Ci pomóc.
